Menüü

Carlsberg Grupp näitas esimeses kvartalis tugevaid tulemusi

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi majandustulemused olid aasta esimeses kvartalis tugevad – kontserni müügikäive kasvas 14,2%, kogu grupi lõikes müüdud jookide maht kasvas 2,1%.

Carlsberg Grupi juhi Cees 't Harti sõnul võib nende tõsiste raskuste valguses, mis tulenevad Ukraina sõjast, pidevalt tõusvatest sisendhindadest ja energiakuludest ning pandeemiast, esimese poolaasta tulemustega väga rahul olla. „Raskustele vaatamata on Carlsberg Grupi poolaastatulemused pandeemiaeelsest tasemest tunduvalt paremad. Üleilmne ebakindlus on endiselt suur ja järgmistes kvartalites on meie jaoks eriti suureks probleemiks sisendkulude suurenemine,“ ütles Cees 't Hart. 

Carlsberg Grupi orgaaniline müügimahtude kasv oli 8,9 protsenti. Lääne-Euroopa turgude kasvunäitaja oli 10,2, Aasia turgudel 13,2 ning Kesk- ja Ida-Euroopa turgudel 0,3 protsenti (Ukraina äritegevuse mõjusid välistades oli kasv seitse protsenti). Ettevõtte käive kasvas 23,6 protsenti, ulatudes 35,5 miljardi Taani krooni ehk ligi 4,8 miljardi euroni. Ärikasum kasvas 35,9 protsenti, ulatudes 6,4 miljardi Taani krooni ehk 866 miljoni euroni. 

Joogitootja peamistest brändidest kasvas Tuborgi müügimaht 14 protsenti, Carlsbergil 20 protsenti, Grimbergenil 11 protsenti ja Brooklynil 44 protsenti.

Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul on esimene poolaasta üldjoontes ka Saku Õlletehasele läinud üsna positiivselt. „Viimasest koroonalainest väljumine tuli juba märtsi keskel ja toimus väga kiiresti, selle tulemusena omakorda hoogustus ka turism Eestisse ja meie jaoks avanes uuesti HoReCa müügikanal, mis koroonapiirangute ajal oli suuresti suletud. Kahtlemata on meid ja kogu joogisektorit tervikuna kõige rohkem mõjutanud – ja seda negatiivsest aspektist – sõda Ukrainas ja sellest tingituna Venemaaga äritegevuse lõpetamine, mis nõudis paljude plaanide kiirkorras ümbertegemist. Klaaspudelite defitsiidi oleme müügis asendanud alumiiniumpurkidesse villitavate toodete müügiga ja kaotatud Venemaa ekspordi osaliselt asendanud teiste välisturgudega,“ rääkis Jaan Härms. 

Saku Õlletehase müügimahud esimesel poolaastal kokku olid 60 miljonit liitrit. Möödunud aastal olid müügimahud kokku 64 miljonit liitrit. Müügikäive on seevastu 33,5 miljoni euro pealt kasvanud 8,2 protsenti 36,3 miljoni euroni, seejuures on osakaalu kasvatanud keskmiselt kallima hinnaga toodete müügi osakaal.

Saku Õlletehase kõige populaarsemad tooted koduturul on Saku Originaal, Karl Friedrich, Rock ja Saku On Ice.

Teisele poolaastale vaatab Saku Õlletehas otsa, vaatamata heitlikule ajale, optimistlikult. „Usutavasti maailmas valitsev ebakindel ja erakordne olukord mõjutab kahtlemata ka aasta teist poolt olulisel määral. Võime eeldada, et tarnijate hinnad muutuvad jätkavalt igakuiselt ja põhjuseks tuuakse läbivalt suurenenud kulusid – teravili, elekter, kütus, gaas jne. Positiivse poole pealt on järgmise poolaasta märksõnadeks meie jaoks kahtlemata aga olemasolevate klientidega koostöö tugevdamine ja kasvatamine ning uutele välisturgudele laienemine. Teisel poolaastal laiendame jõudsalt müüke Ukrainasse, Araabia Ühendemiraatidesse, Indiasse aga näiteks ka Slovakkiasse,“ sõnas Härms.