Nii Saku Õlletehas kui ka ettevõtte emafirma Carlsberg Grupp nendivad, et vaatamata keerulisele aastale saavutati mullu rahuldavad tulemused. Kontserni raporteeritud müügikäive kerkis 4,7 protsenti ulatudes 73,6 miljardi Taani kroonini (9,9 miljardit eurot). Kontserni raporteeritud tegevuskasum oli võrreldes möödunud aastaga väikeses, 3,2-protsendilises languses, ulatudes 11,1 miljardi Taani kroonini (1,5 miljardit eurot). Venemaa ettevõtte mahakirjutamine tõi Carlsberg Grupi jaoks kaasa kahjumi summas 5,5 miljardit eurot.
„Saavutasime 2023. aastal head tulemused vaatamata keerukale tarbimiskeskkonnale, märkimisväärsele inflatsioonisurvele ja vahetuskursside vastutuulele. Meile teeb rõõmu, et käesoleva aasta alguses sai uuendatud Carlsberg Grupi strateegia „Sail ’27“, kandes täiendatud kujul nime „Accelerate SAIL“. „Accelerate SAIL“ strateegiaga seame veelgi rohkem fookust ja pühendumust kasvule,“ kommenteeris Carlsberg Grupi tegevjuht Jacob Aarup-Andersen.
Aarup-Anderseni sõnul on grupi preemiumklassi jookide oodatust paremad tulemused ja peamiste Aasia turgude käekäik 2023. aastal kinnituseks, et kontsernil on tugev alus, kust edasi kasvada. „Tänu ettevõtte jätkuvalt tugevale finantstervisele saame suurendada investeeringuid meie uuendatud strateegias paika pandud kasvualgatustesse. See omakorda toetab müügitulu ja käibe kasvu kiirendamise eesmärki ning tagab pikaajalise jätkusuutliku väärtuskasvu.“
Carlsberg Grupi ettevõtete müüdud jookide kogumaht oli võrreldes eelnenud aastaga väikeses, 0,5-protsendilises languses. Kesk- ja Ida-Euroopa piirkond näitas 4-protsendilist ning Lääne-Euroopa turud 2,3-protsendilist langust. Aasia turud seevastu kasvasid 3,7-protsenti.
Kontserni raporteeritud tegevuskasum oli võrreldes möödunud aastaga väikeses, 3,2-protsendilises languses, ulatudes vastavalt 11,1 miljardi Taani kroonini. Puhaskasumiks kujunes 7,4 miljardit Taani krooni (ligi 993 miljonit eurot), seda mõjutasid suuremad finantskulud ja valuutakursside liikumised.
Kontserni müügikäive hektoliitri kohta kasvas viie protsendi võrra ja see suhtarv kasvas kõigis regioonides. Joogitootja peamistest brändidest kasvasid Brooklyn 34 protsenti, Tuborg 3 protsenti ja 1664 Blanc 3 protsenti.
Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul on Saku Õlletehas vaatamata väljakutsete rohkele aastale tublisti hakkama saanud. „2023. aastal oli Saku Õlletehases fookuses energiaalase varustuskindluse parandamine. Kasutusse läks meie energiatõhususe investeeringuprojekt, mida kaasrahastati Keskkonnainvesteeringute Keskuse keskkonnaprogrammist. Projekti eesmärk on käärimisel tekkiva süsihappegaasi kokku kogumine ja ringmajanduse põhimõtteid järgides uuesti tootmisse suunamine. See süsteem võimaldab meil toota ca 65% meile vajaminevast CO2-st," kirjeldas Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.
Härmsi sõnul tunnustati pruulikoja tegemisi jätkusuutlikkuse vallas mullu ka laiemalt – ainsa joogitööstusettevõttena pärjati Saku Õlletehast vastutustundliku ettevõtte kuldmärgisega.
„Rääkides möödunud aastast ärilise poole peal, siis teemad, millega tegelema pidime, olid sarnased muudele tootmisettevõtetele: ressursside hind ja kättesaadavus, tootmise sisenditest kuni kaupade laialiveoni,” tegi Härms ülevaate.
Saku Õlletehase müügimahud 2023. aastal kokku olid 92,8 miljonit liitrit. Auditeerimata andmetel jäi ettevõtte 2023.a müügikäive samale tasemele 2022.a käibega. Saku Õlletehase kõige populaarsemad tooted koduturul on Saku Originaal, Karl Friedrich, Rock ja Saku On Ice.
2024.aastaks ootusi seades on Jaan Härmsi sõnul peamine eesmärk kasumlikkust hoida, ehkki praeguses majandusolukorras on see väga raske ülesanne.
„Kuna inflatsioonist tulenevalt müügihinnad küll kallinevad ja müügikäibes võib oodata mõningast kasvu, siis müügimahtudes on pigem oodatav languse jätkumine, vähemalt aasta esimeses pooles. Tarbijate reaalne ostuvõime kahaneb meie hinnangul aastaks-kaheks, võib-olla isegi kolmeks," lausus Härms. "Üks oluline teema kiirenenud inflatsiooni tingimustes on hinnastus. Kui 2023. aastal tõstsime me hindu alates suvest ja vaid üksikutele toodetele, siis 2024. aastal oleme sunnitud müügihindu suuremal määral tõstma ja seda eelkõige jaanuaris jõustunud maksumuudatuste tõttu – alkoholiaktsiis, pandipakendite käitlustasud, käibemaks."
Saku Õlletehase juht märkis, et eksporditurgude olukord on kujunenud selliseks, kus konkurentsis püsida on väga raske. „Konkurentsivõimes kaotavad mis tahes Eesti ettevõtted märkimisväärselt. Saku Õlletehases me aga kvaliteedi osas järeleandmisi ei tee – meie tooted ja brändid püsivad jätkuvalt tipptasemel, kuigi hindades me paljudes riikides enam ei konkureeri. Vähenenud ekspordimüügi proovime lähiaastatel taas kasvule pöörata ning märksõnadeks on olemasolevate klientidega koostöö tugevdamine ja uute turgude leidmine,“ lisas Saku Õlletehase juhatuse liige.
Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.