Menüü

Carlsberg Grupp kasvatas kolmandas kvartalis mahte ja müügitulu enamikul turgudel

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi tulu kasvas käesoleva aasta kolmandas kvartalis 1,3 protsenti, ulatudes 20,5 miljardi Taani krooni ehk 2,75 miljardi euroni. Keskmine müügitulu hektoliitri kohta kasvas kaks protsenti. Suurimat kasvu näitasid alkoholivabade jookide ning muude lahjade alkohoolsete jookide segmendid, vastavalt kuus ja kümme protsenti.

„Selja taha jäi keeruline kvartal, mida mõjutasid nii pingeline tarbimiskeskkond kui ka heitlik ilm. Sellegipoolest suutsime kasvatada müügitulu ja mahte enamikul oma turgudel, samas grupi üldist tulemust mõjutasid väiksemad mahud Hiinas, Prantsusmaal ja Suurbritannias," kommenteeris kvartalitulemusi Carlsberg Grupi tegevjuht Jacob Aarup-Andersen.

Aarup-Anderseni sõnul võib väga rahule jääda tulemustega kontserni peamistes pikaajalise strateegilise kasvu kategooriates, – alkoholivabad joogid, muud lahjad alkohoolsed joogid ja karastusjoogid.

Kolmandas kvartalis müüs Carlsberg Grupp õlut kokku 28,7 miljonit hektoliitrit ning muid jooke 6,3 miljonit liitrit. Üheksa kuuga müüdi 82,1 miljonit hektoliitrit õlut ning 18,6 miljonit hektoliitrit muid jooke. Kolme kvartaliga müüdud jookide kogus kasvas 0,8 protsenti – kahanedes Aasias 0,5 ning Lääne-Euroopas 1,1 protsenti; Kesk- ja Ida-Euroopas ja Indias kasvas müüdud jookide kogus 4,8 protsenti. 

Kui kvartali müügitulu kasvas 1,3 protsenti 20,5 miljardi kroonini, siis tänavuse aasta üheksa kuu müügitulu kasvas kolm protsenti ning ulatus ligi 59,2 miljardi krooni ehk 7,9 miljardi euroni. Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas kontserni müügitulu kaks protsenti, sh Kesk- ja Ida-Euroopa ja India turgudel oli kasv 7,8 ning Lääne-Euroopas 2,0 protsenti. Aasias kahanes müügitulu 2,1 protsenti.

Keskmine müügitulu hektoliitri kohta kasvas nii kolmandas kvartalis kui üheksa kuu kokkuvõttes aasta varasemaga võrreldes kaks protsenti, enim panustasid kasvu Kesk- ja Ida-Euroopa ning Aasia regioonid.

Joogitootja preemiumbrändidest kasvasid Carlsbergi müügimahud 11, Brooklynil üheksa, 1664 Blancil kaheksa ning Tuborgil ja Somersbyl mõlemad kaks protsenti. Tervikuna kasvas muude alkohoolsete jookide ehk beyond beer kategooria suisa 10 protsenti, alkoholivabade jookide kategooria kuus ning karastusjookide kategooria neli protsenti. Preemium õllede kategooria oli kolmandas kvartalis väikeses, 0,5-protsendilises languses.

Jacob Aarup-Anderseni sõnul on kontsernil nii järgmiseks kui ka ülejärgmiseks aastaks ambitsioonikad kasvuplaanid. „Ootame 2025. aasta esimeses kvartalis ettevõtte Britvic omandamistehingu lõpuleviimist Suurbritannias. Samuti on laienemas meie partnerlus PepsiCoga ning Kasahstani ja Kõrgõzstani näol lisandub meile 2026. aastast kaks lisaturgu – see on hea märk meie koostöö pikaajalisest potentsiaalist,“ rääkis Jacob Aarup-Andersen.

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008.aastast.