Menüü

Carlsberg Grupp kasvatas esimeses kvartalis müügikäivet veerandi võrra

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi majandustulemused olid aasta esimeses kvartalis tugevad – kontserni müügikäive kasvas 23,6 protsenti 14,94 miljardi Taani krooni (2,0 miljardit eurot), kogu grupi lõikes müüdud jookide maht kasvas 9,1 protsenti 25,7 miljoni hektoliitrini.

Carlsberg Grupi tegevjuhi Cees 't Harti sõnul on ettevõtte kõige suurem tähelepanu hetkel Ukrainal, kus kontserni põhimure on sealsete töötajate turvalisusel ja heaolul.

"Sõjategevuse laiem mõju ning meie otsus võõrandada sellest tulenevalt oma äritegevus Venemaal omavad kindlasti mõju nii meie inimestele kui ka ettevõttele," lausus Cees 't Hart. "Ärilises vaates oli aga sõjategevusel esimeses kvartalis vaid piiratud mõju ning grupp alustas aastat tugevate tulemustega, ehkki Lääne-Euroopa turgudel oli ka üsna madal võrdlusbaas aastataguste laiaulatuslike piirangute tõttu."

Carlsberg Grupi orgaaniline müügikäive kasvas aastatagusega võrreldes 23,6 protsenti 14,94 miljardi Taani kroonini. Lääne-Euroopa turud näitasid 36,2-protsendilist, Aasia turud 16,5-protsendilist ning Kesk- ja Ida-Euroopa piirkond 8,2-protsendilist kasvu.

Müüdud jookide – nii õlled kui muud joogid – kogus kasvas aastatagusega võrreldes 9,1 protsenti 27,9 miljoni hektoliitrini. Lääne-Euroopa osa oli sellest 7,9 miljonit hektoliitrit (kasv 15,4%), Aasial 11,8 miljonit hektoliitrit (+10,5%) ning Kesk- ja Ida-Euroopal 6,0 miljonit hektoliitrit (-2,1%). 

Joogitootja peamistest brändidest kasvas Tuborg seitse, Carlsberg 15, 1664 Blanc ühe, Grimbergen 20 ning Somersby siider neli protsenti. Eri- ja väikeõlled kasvasid kaheksa ning alkoholivabad pruulid seitse protsenti. Teenitud tulu hetkoliitri kohta kasvas 13 protsenti. 

„Oleme Carlsbergis ellu viimas oma uut äristrateegiat SAIL’27, mis tagab meile piisava toe meie strateegiliste prioriteetide saavutamiseks. SAIL '27 essents on põhimõttes - pruulime parema tänase ja homse nimel. Meie ambitsioon on olla kõigil oma turgudel edukaim, professionaalseim ja atraktiivseim joogitootja,“ rääkis Cees ’t Hart.

Carlsberg Grupp kinnitas 21. aprillil ka tänavuse kasumiootuse. Tuginedes 2021. aasta 10,13 miljardi Taani krooni suurusele tegevuskasumile ootab grupp tänavu kasumikasvu vahemikus -5% kuni +2%. See ootus elimineerib kogu võõrandatava Venemaa äritegevuse mõju ning sisaldab nullkasumit Ukrainast pärast 24. veebruari. 

"Hoolimata kogu maailmas valitsevast ebakindlusest, kinnitasime aprilli lõpus oma aastase kasumiootuse ning tuginedes grupi jätkuvalt tugevale finantsseisule, alustame juba tänavuse teise aktsiate tagasiostuprogrammiga," märkis Carlsberg Grupi tegevjuht. 

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.