Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupp alustas esimest poolaastat tugevate müüginäitajatega. Kontserni kogu käive kasvas aastatagusega võrreldes 18,2%, ulatudes 45,9 miljardi Taani krooni, ehk ligi 6,2 miljardi euroni. Kogu grupi lõikes kasvas müüdud jookide maht 16%.
Carlsberg Grupi tegevjuhi Jacob Aarup-Anderseni sõnul võib vaatamata väljakutsete rohkele aasta algusele esimese poolasta tulemustega rahule jääda. „Carlsberg Grupp saavutas raskel esimesel poolaastal tugevaid tulemusi ja meie turuosa areng oli hea kõikides piirkondades, iseäranis aga Lääne-Euroopas, kus seda toetasid preemiumklassi õllede, alkoholivaba õlle ning karastusjookide tugevad edusammud. Asjaolu, et suutsime oma tuluprognoosi keerukas majanduskeskkonnas tõsta, peegeldab meie järjepidevat pühendumist oma ärile koos jätkuvalt tugeva tulemuste juhtimise ja kuludistsipliiniga,“ iseloomustas Aarup-Andersen esimest poolaastat.
Aasta esimeses pooles viis Carlsberg Grupp lõpule ka ettevõtte Britvici omandamistehingu Suurbritannias. „Me oleme rahul Britvici tulemustega Suurbritannia ja Iirimaa turul. Äritegevuse lõimimine edeneb hästi ja plaanipäraselt, ootame põnevusega selle omandamisega loodud pikaajalise väärtuse kasvu,“ ütles Jacob Aarup-Andersen.
„Aasta teises pooles pole tarbimiskeskkonna märkimisväärset paranemist oodata. Sellegipoolest jätkame pikaajaliste investeeringutega oma peamistesse brändidesse ja kontserni üldisesse arendamisesse. Fookuses on turundus, digitaliseerimine ning väärtuste juhtimine – seda kõike selleks, et luua veelgi tugevam Carlsberg,“ kommenteeris Carlsberg Grupi tegevjuht.
Carlsberg Grupi müügikäive kasvas 18,2% 45,9 miljardi Taani kroonini, seevastu orgaaniline müügikasv oli 1,7-protsendilises languses. Tegevuskasum kasvas 15,1% (orgaaniline kasv 2,3 protsenti) 7,23 miljardi Taani krooni ehk 970 miljoni euroni.
Jookide müük liitrites – nii õlled kui muud joogid – näitas aastatagusega võrreldes 16-protsendilist tõusu ja ulatus 76,3 miljoni hektoliitrini.
Lääne-Euroopa turgude orgaaniline müügimaht kasvas 2,4% (kogukasv 44,6%), Aasia turg näitas 2,8-protsendilist langust ning Kesk- ja Ida-Euroopa ning India turg püsis stabiilsena (raporteeritud kogukasv 9,5%).
Kontserni müügikäive hektoliitri kohta näitas väikest kasvu kõikide turgude arvestuses – 1% Lääne-Euroopas ja Aasias ning Kesk- ja Ida-Euroopas ning Indias kujunes kasvuks 3%.
Tootekategooriatest näitas parimaid tulemusi alkoholivaba õlle kategooria, mille maht kasvas seitse protsenti. Preemiumklassi õlle maht kasvas vastavalt viis protsenti. Teiste alkohoolsete jookide ehk nn beyond beer kategooria näitas üheprotsendilist langust ning karastusjookide kategooria püsis stabiilsena.
Joogitootja peamistest brändidest kasvas Carlsbergi müügimaht viis protsenti, Tuborg kaks protsenti ning Brooklyn kaks protsenti.
Saku Õlletehase juhatuse liikme Jaan Härmsi sõnul algas käesolev aasta Saku Õlletehase jaoks päris hästi, kuid alates maikuust olukord muutus. „Kui aasta alguses püsisid meie tulemused 2024. aastaga samal tasemel, siis alates maikuust pilt muutus. Kuna meie äri on paljuski sesoonne ning tänavune suvi on olnud meil üks viimaste aastate jahedamaid ja vihmasemaid, kui siin mõned üksikud suvesoojad nädalad välja arvata, siis paratamatult on see mõjutanud ka müüginumbreid. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on müüginumbrid langenud. Mais-juunis oli üle 10-protsendilises languses ka kogu õlleturg. Lisaks ilmale on üldist tarbimist ja tarbijakindlust negatiivselt mõjutanud ka mitmed muud faktorid – nii maksutõusud ja inflatsioon, aga ka sõda Ukrainas jms,“ rääkis Härms.
Saku Õlletehase kõige populaarsemad tooted koduturul on Saku Originaal, Saku On Ice, Karl Friedrich ja Rock.
Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.