Menüü

Carlsberg Grupi kvartalikäive kasvas ligi 12 protsenti 2,4 miljardi euroni

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupp näitas kolmandas kvartalis tugevat tulemust nii müügimahtude kui -käibe osas – kontserni orgaaniline müügimaht kasvas aastatagusega võrreldes 3,6 protsenti 34,9 miljoni hektoliitrini ning müügikäive 11,6 protsenti 17,773 miljardi Taani krooni ehk 2,4 miljardi euroni.

Tugevaimat müügikasvu näitasid grupis Aasia ning Kesk- ja Ida-Euroopa – aastatagusega võrreldes kasvas nende piirkondade orgaaniline käive vastavalt 19,3 ja 14,7 protsenti. Lääne-Euroopa käibekasv oli 5,7 protsenti. 
 
"Kolmanda kvartali tulemused annavad põhjust rahuloluks, eriti arvestades tugevaid müügimahtude kasvu numbreid Aasias ja paljudel Euroopa turgudel. Hinnastamise vallas tehtud pingutused andsid tulemuseks müügikäibe 11,6-protsendilise kasvu," lausus Carlsberg Grupi tegevjuht Cees 't Hart. 
 
Kontserni tegevjuhi sõnul ootavad ärikeskkonda tulevikus ees siiski mitmed väljakutsed, seda tulenevalt ebakindlast majanduskeskkonnast, väga kõrgest inflatsioonist ning nõrgenevast tarbijate kindlustundest. 
 
"Need väljakutsed koos hinnatõusu survega on selgelt meie fookuses, läheneme neile läbi äristrateegia ning hästi juurutatud tulemusjuhtimise süsteemide ja tööriistadega. Samal ajal ei loobu me oma pikaajalises SAIL'27 strateegias sätestatud eesmärkidest ja ambitsioonidest," lisas Cees 't Hart.
 
Tuginedes oodatust parematele tulemustele mitmetel turgudel uuendas Carlsberg Grupp ka tänavust käibekasvu prognoosi 10-12 protsendini. Varasemalt prognoositi kasvuprotsendiks kõrget ühekohalist numbrit.
 
Kontserni müüdud jookide kogus kasvas Aasias 9,9 protsenti ja Lääne-Euroopas 2,4 protsenti. Kesk- ja Ida-Euroopas mahud kahanesid 2,5 protsenti, kajastades ennekõike Ukraina turu mõju kogutulemusele. Teistest regiooni turgudest näitasid Loode-Euroopa ja Baltimaad kasvu. Eriti tugev oli müügikasv näiteks Kreekas, Serbias ja Itaalias, mille taga on valdavalt turismisektori tugev taastumine.
 
Üheksa kuu kokkuvõttes kasvasid Carlsberg Grupi müügimahud 6,9 protsenti 94,1 miljoni hektoliitrini ning müügikäive 17,2 protsenti 46,445 miljardi Taani krooni ehk 6,2 miljardi euroni.