Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupp saavutas kolmandas kvartalis tugeva kasvu, mida vedasid Britvici omandamine Suurbritannias, mahtude ja tulu kasv Lääne-Euroopas ning tulemuste järkjärguline paranemine Aasias. Kontserni kogu käive kasvas aastatagusega võrreldes 17,8% ja ulatus 24,1 miljardi Taani krooni ehk 3,2 miljardi euroni.
Carlsberg Grupi tegevjuhi Jacob Aarup-Anderseni sõnul suutis kontsern vaatamata keerukale majanduskeskkonnale head tulemused saavutada. „Kolmanda kvartali tugeva kasvu saavutasime põhiliselt tänu Britvici omandamisele. Lääne-Euroopas nägime lisaks mahtude ja müügitulu kasvu ning järkjärgulist paranemist ka Aasias, mida toetasid meie preemiumõllede portfelli head tulemused enamikel turgudel,“ rääkis Aarup-Andersen.
„Samas peame tõdema, et tarbijates on jätkuvalt palju ebakindlust, samuti avaldab piirkondlikele tulemustele jätkuvat negatiivset mõju ka sõda Ukrainas. Valitseva ebastabiilse keskkonna tingimustes võtsime ette mitmeid samme oma kulubaasi korrigeerimiseks. Eesmärgiks on tagada tulude edasine kasv ja katkestusteta investeeringud meie äritegevusse – eelkõige kommerts- ja digialgatustesse –, et saavutada pikaajaline väärtuse kasv,“ selgitas Carlsberg Grupi tegevjuht.
Grupi müügikäive kasvas 17,8% ja ulatus 24,1 miljardi Taani kroonini. Seevastu orgaaniline müügikasv oli kolmeprotsendilises languses. Jookide müük liitrites – nii õlled kui muud joogid – näitas aastatagusega võrreldes 16,2% tõusu ja ulatus 40,6 miljoni hektoliitrini.
Lääne-Euroopa turgude orgaaniline müügimaht kasvas kolmandas kvartalis 1,3%. Aasia turg näitas aga 1,2% langust ning Kesk- ja Ida-Euroopa ning India turg 5,2% langust.
Kontserni keskmine müügihind liitri kohta näitas väikest kasvu kõikide turgude arvestuses – 1% Lääne-Euroopas ja Aasias ning Kesk- ja Ida-Euroopas ning Indias kujunes kasvuks 3%.
Tootekategooriatest näitasid parimaid tulemusi preemiumklassi õlled, mille maht kasvas viis protsenti ning karastusjookide kategooria, mis kasvas neli protsenti. Alkoholivabade jookide kategooria näitas vastavalt kaheprotsendilist ning muude alkohoolsete jookide ehk nn beyond beer kategooria kümneprotsendilist langust.
Joogitootja peamistest brändidest kasvas 1664 Blanc müügimaht kuus protsenti, Carlsbergil kolm ja Tuborgil kaks protsenti.
Üheksa kuu arvestuses oli kontserni müügikäive 69,99 miljardit Taani krooni ehk 9,38 miljardit eurot, mis on 18,1% enam kui mullu samal ajal. Müüdud jookide kogumaht oli kolme kvartali kokkuvõttes 116,9 miljonit hektoliitrit, mis on 16,1% enam kui 2024. aastal.
Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.