Menüü

Carlsberg Grupi kolmanda kvartali käive kasvas aastatagusega võrreldes 5,8 protsenti

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi tulu kasvas kolmandas kvartalis 5,8 protsenti 20,2 miljardi Taani krooni ehk 2,7 miljardi euroni. Kuigi tootmismahud on vähenenud ja kogu grupi lõikes müüdud jookide maht oli aastatagusega võrreldes kolmeprotsendilises languses, jätkas tulu hektoliitri kohta kindlat kasvu. Keskmine müügihind hektoliitri kohta kasvas grupi lõikes üheksa protsenti.

„Vaatamata keerulisele keskkonnale suutsime me hästi hakkama saada. Seda soodustas asjaolu, et tulu hektoliitri kohta jätkas tugevat kasvu ja meie preemiumbrändide portfell saavutas eriti hea tulemuse. Jätame aasta tuluprognoosi muutmata, ehkki hiljuti otsustasime suurendada aasta lõpul kasvu huvides äriinvesteeringuid,“ rääkis Carlsberg Grupi tegevjuht Jacob Aarup-Andersen.

Lääne-Euroopa turgudel kasvatas Carlsberg Grupp käivet seitse, Aasia turgudel 3,7 ning Kesk- ja Ida-Euroopas 6,3 protsenti.

Üheksa kuu kokkuvõttes kasvas Carlsberg Grupi müügitulu 9,2 protsenti ja ulatus 55,7 miljardi krooni ehk 7,5 miljardi euroni.

Müüdud jookide – nii õlled kui muud joogid – maht langes kolmandas kvartalis aastatagusega võrreldes 3 protsenti 36 miljoni hektoliitrini. Lääne-Euroopas müüdud jookide mahud langesid 5,2 protsenti ning Kesk- ja Ida-Euroopa turgudel 6,3 protsenti, Aasia oli 1,5-protsendilises kasvus. 

Joogitootja preemiumbrändidest kasvas Tuborg kolm ja Brooklyn 27 protsenti. Carlsberg langes vastavalt -4, Somersby -7 ja 1664 Blanc -2 protsenti. Kui alkoholivabade jookide kogumüük kasvas  teises kvartalis 2%, siis kolmandas kvartalis näitas segment +6% tõusu. Keskmine müügihind hektoliitri kohta kasvas +9%, selles osas näitasid tugevat kasvu eeskätt Lääne-Euroopa ning Kesk- ja Ida-Euroopa turud.

„Mulle avaldavad tugevat muljet meie brändid, meeskond, töötajate pühendumus ja kindel tulemusele keskenduv kultuur, mida olen kogenud kogu ettevõttes alates septembrist, kui ametisse asusin. Carlsberg Grupil on tugev vundament ja hea finantsseisund. Meil on soodne positsioon investeerida oma kaubamärkidesse ja turgudele pikaajalisi atraktiivseid kasvuvõimalusi silmas pidades. Olen kindel, et suudame kiirendada kasvu kooskõlas strateegia „SAIL 27“ prioriteetidega ning saavutada igal aastal kestlikke ja kasumlikke tulemusi,“ ütles uus Carlsberg Grupi tegevjuht.

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008.aastast.