Menüü

Carlsberg Grupi esimest poolaastat iseloomustab käibe ja ärikasumi kasv

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi tulu kasvas käesoleva aasta esimeses pooles 3,9 protsenti, ulatudes 38,77 miljardi Taani kroonini (5,19 miljardit eurot). Kontserni kõik regioonid näitasid tublit käibekasvu, lisaks kasvas ka müüdud jookide maht aastatagusega võrreldes 1,4 protsenti, ulatudes 65,7 miljoni hektoliitrini.

„See on olnud Carlsbergi jaoks põnev aasta – käivitus meie uuendatud strateegia „Accelerate SAIL“, meie kasvuambitsioonid on suuremad kui varem ja lisaks allkirjastasime kokkuleppe, mis annab meile täieliku kontrolli oma äritegevuse üle Indias ja Nepalis,” ütles Carlsberg Grupi tegevjuht Jacob Aarup-Andersen. „Need olulised sündmused toetavad meie ettevõtte pikaajalist tervist, meie brände ja meie pikaajaliste kasvueesmärkide saavutamist.“

Poolaasta kokkuvõttes kasvas Carlsberg Grupi müügitulu 3,9 protsenti ja ulatus 38,76 miljardi Taani krooni ehk 5,19 miljardi euroni. Esimesel poolaastal kasvatas Carlsberg Grupp käivet Lääne-Euroopa turgudel 1,3 protsenti, Aasia turgudel 4,7 ning Kesk- ja Ida-Euroopas 8,8 protsenti.

Kontserni tegevuskasum oli 6,34 miljardit Taani krooni ehk 849 miljonit eurot, näidates aastaga 4,7-protsendilist orgaanilist kasvu.

Aarup-Anderseni sõnul jätkas kontsern investeeringutega nii müügi- kui turundusvaldkonda oma peamistes kasvukategooriates, sh saavutati keskmisest kõrgem kasv preemiumklassi õllede, teiste ehk nn Beyond Beer jookide ning ka alkoholivabade õllede kategoorias. „Meie tulemuste juhtimine püsib tugev ning tänu järjekindlale tööle ja kulude kontrolli all hoidmisele suurendame oma tänavusi tuluootusi vaatamata sellele, et teise kvartali mahte ohustasid kehv ilm ja tarbijate passiivsus mõnel Aasia turul," märkis Carlsberg Grupi tegevjuht.

Müüdud jookide – nii õlled kui muud joogid – maht näitas käesoleva aasta esimeses pooles aastatagusega võrreldes 1,4 protsendilist kasvu, ulatudes 65,7 miljoni hektoliitrini. Lääne-Euroopas olid müüdud jookide mahud 1,7 protsendiga languses, samas Kesk- ja Ida-Euroopa mahud näitasid 4,5- ja Aasias 1,9-protsendilist kasvu.

Joogitootja preemiumbrändidest kasvasid Carlsbergi müügimahud 12, Tuborgil kaheksa ning nii  Brooklynil kui 1664 Blancil neli protsenti. Tervikuna kasvas nii kogu õlle kategooria kui ka teiste lahjade alkohoolsete jookide müügimaht neli protsenti, alkoholivabade jookide kategooria näitas kuueprotsendilist kasvu. Keskmine müügitulu hektoliitri kohta kasvas kaks protsenti ning kasvu panustasid kõik kontserni regioonid.

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008.aastast.