Menüü

PUDELIVEE TARBIMINE ON KÜMNENDIGA KASVANUD KAHEKORDSEKS

Inimesed tarbivad iga aastaga rohkem pudelivett – mullu jõi iga Eesti elanik ligi 50 liitri pudelivett. Viimase paari aasta trend on suund tervislikkusele ning seetõttu on üha populaarsemad vitamiiniveed ja naturaalne mineraalvesi, näitavad Saku Õlletehase andmed.

Inimesed tarbivad iga aastaga rohkem pudelivett – mullu jõi iga Eesti elanik ligi 50 liitri pudelivett. Viimase paari aasta trend on suund tervislikkusele ning seetõttu on üha populaarsemad vitamiiniveed ja naturaalne mineraalvesi, näitavad Saku Õlletehase andmed.

“Kui veel kümmekond aastat tagasi jõid eestimaalased keskmiselt kuni 30 liitrit pudeldatud vett aastas, siis praeguseks on see number jõudnud juba 50 liitri juurde,” lausus Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Märkimisväärset kasvu näitas ka 2016. aasta, mil näiteks Saku müüs 32 protsenti rohkem pudelivett kui aasta varem. “Praegused numbrid näitavad, et hoolimata mõnevõrra jahedast suvest, jätkub turu tõus ka tänavu,” märkis Härms.

Statistikast selgub, et tarbijate jaoks on üha enam ostu sooritamisel oluliseks argumendiks tervislikkus – vee tarbimine on püsivalt tõusutrendis ning tõusu veab eelkõige vitamiinidega rikastatud vesi. “Kui veel nelja aasta eest moodustas vitamiinivesi koguturust pelgalt 0,1 protsenti, siis nüüdseks on see tõusnud juba 4,4 protsendini,” lisas Härms. Samuti paistab eelistustes välja kodumaise toodangu eelistamine.

Pudelivee müügi juures annab tooni hooajalisus – üle 40% veest müüakse just suvekuudel ja näiteks juulis tarbitakse pudelivett poole rohkem kui jaanuaris või detsembris.

Ostjate eelistustest nähtub ka see, et pisut enam annab tooni karboniseeritud vesi – mulliga vee osakaal koguturust on 55 protsenti, võrreldes gaasita vee 45 protsendiga.

Vichy vesi