Menüü

Carlsberg Grupp näitas esimeses kvartalis tugevaid tulemusi

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi majandustulemused olid aasta esimeses kvartalis tugevad – kontserni müügikäive kasvas 14,2%, kogu grupi lõikes müüdud jookide maht kasvas 2,1%.

Aasta esimeses kvartalis kasvas jõudsalt ka teenitud tulu ühe hektoliitri kohta, kattes sellega kulubaasi märkimisväärse kasvu.

Carlsberg Grupi esimese kvartali müügikäive ulatus 16,4 miljardi Taani krooni ehk 2,2 miljardi euroni. Tugev kasv saavutati kõikidel turgudel, eriti tõusid esile Kesk- ja Ida-Euroopa turud. Orgaaniline tulude kasv Lääne-Euroopas oli 11,5%, Aasias 12,4% ning Kesk- ja Ida-Euroopas 29,6%.

Müüdud jookide – nii õlled kui muud joogid – kogus kasvas võrreldes möödunud aastaga 2,1% ning ulatus 28,6 miljoni hektoliitrini. Lääne-Euroopa turgude müük kahanes ühe protsendil võrra, seevastu Aasia ning Kesk- ja Ida-Euroopa kasvasid vastavalt 4,9 ning 0,9 protsenti.

Joogitootja peamistest brändidest kasvas Brooklyn 51, 1664 Blanc kümme, Grimbergen kuus, Carlsberg neli ning Tuborg ühe protsendi. Somersby siidri müügimaht alanes kaheksa protsenti. Teenitud tulu hetkoliitri kohta kasvas 12 protsenti.
„Aasta esimeses kvartalis kasvas tulu hektoliitri kohta tugevasti, kattes meie kulubaasi märkimisväärse kasvu. Ehkki ülejäänud aasta suhtes valitseb eriti Euroopas endiselt mõningane ebakindlus, on positiivne, et suutsime kasumiprognoosi vahemikku kitsendada ning tänu tugevale bilansile algatame täna ühe miljardi Taani krooni suuruse uue aktsiate tagasiostu programmi. Keskendume endiselt meie SAIL’27 äristrateegiale ja jätkame investeerimist oma pikaajaliste eesmärkide nimel, reageerides samal ajal lühiajalistele väljakutsetele,“ ütles Carlsberg Grupi Tegevjuht Cees ’t Hart.

Saku Õlletehas kuulub Carlsberg Gruppi alates 2008. aastast.